ALBERT EINSTEIN
"Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i on to robi! "
25 maja 2018 roku wchodzi w życie RODO (GDPR), czyli unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych. Zmiany, jakie muszą wprowadzić firmy w krajach członkowskich (w tym w Polsce), okazują się być na tyle poważne, że ich wdrożenie jest priorytetem dla każdej firmy. W powietrzu wisi bowiem widmo wielomilionowych kar. General Data Protection Regulation (unijny skrót to GDPR), czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (RODO – polski skrót) było opracowywane i dyskutowane przez cztery lata, a ostatecznie przyjęte zostało przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej w kwietniu 2016 r. Nowe wytyczne dotyczące ochrony danych osobowych wywracają do góry nogami część procedur, jakie firmy działające w UE stosowały przez lata.
Kogo dotyczy RODO? Tak naprawdę wszystkich firm, które gromadzą i wykorzystują dane dotyczące osób fizycznych. Mogą to być zarówno duże korporacje – na przykład firmy ubezpieczeniowe czy instytucje finansowe – oraz niewielkie rodzinne przedsiębiorstwa, jak sklep internetowy czy salon kosmetyczny.
Unijne rozporządzenie nie zawiera żadnych konkretnych wytycznych, jak zabezpieczać dane osobowe. Bo nie dość, że wytyczne te musiałyby być inne dla każdej branży, to jeszcze szybko mogłoby się okazać, że trzeba je na nowo dostosowywać do zmieniających się warunków.
Dlatego też koniecznym staje się zaprojektowanie własnego systemu ochrony danych w każdej funkcjonującej i działającej w dzisiejszej rzeczywistości firmie.
Dla przedsiębiorców oznacza to, że wdrożenie nowych regulacji będzie wymagało pewnej dozy kreatywności. Skoro przepisy nie tłumaczą punkt po punkcie, co należy zrobić, to znaczy, że są w jakimś stopniu niejasne. A skoro są niejasne, to trzeba je potraktować niejako „na wyczucie” i w sposób mocno spersonalizowany. Metody zabezpieczania i przetwarzania danych osobowych każdy przedsiębiorca będzie musiał dostosować indywidualnie do charakteru swojego przedsięwzięcia.
Przeraża to Ciebie? Nie potrafisz sobie nawet wyobrazić jak podejść do powyższego tematu? Nie wiesz co zrobić ...?
Jak w każdej innej kwestii tak i w temacie RODO możemy i chcemy pomóc Twojej firmie.
Co możemy zaoferować Twojej firmie? Jak możemy pomóc? Niestety okaże to się dopiero po tym, jak poznamy specyfikę Twojej firmy, jej strukturę, zakres działalności, firmy współpracujące oraz inne informacje - zobacz, wypełnij i odeślij nam załączoną ankietę - (adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ) po uzyskaniu tych informacji będziemy w stanie zaprojektować system ochrony danych najbardziej optymalny dla Twojej firmy i zgodny z wytycznymi RODO.
Nie ma znaczenie czy Twoja firma jest duża czy mała, pomagamy wszystkim, szczególnie zaś mamy na uwadze małe przedsiębiorstwa, dla których przygotowaliśmy specjalną ofertę.
Nie czekaj, bo może być za późno! Zgłoś się do nas już dzisiaj!